TRW - Marktleider in slijtagetechniek
De internationaal actieve fabrikant TRW is marktleider in aftermarket-slijtageonderdelen zoals rem- en koppelingsonderdelen. TRW is onderdeel van de LUCAS-groep. Dat garandeert OE-kwaliteit van TRW-vervangingsonderdelen. TRW hoort tot de pioniers van de toeleveringsbranche en is ook al sinds meer dan 100 jaar succesvol op de markt actief. Behalve de ISO 9001 certificering beschikt TRW tevens over een speciale ISO 140001 classificatie voor uitstekend milieumanagement. Ook de keuring volgens de nieuwste kwaliteitsstandaard van de internationale voertuigindustrie, de ISO/TS 16949 heeft TRW succesvol doorstaan.
TRW Remschijf – met nieuwe legering voor meer veiligheid
TRW heeft veel in de ontwikkeling van een nieuwe standaardlegering voor remschijven geïnvesteerd. Het resultaat is een product, dat zich voor alle remschijven leent en daarbij nog eens een duidelijke plus aan zekerheid en houdbaarheid biedt. TRW biedt 30% extra levensduur ten opzichte van vergelijkbare producten van de concurrentie.
Precisieslijpen en ‘zwemmende’ montage verhinderen bovendien zwiepen en slingeren tijdens de remhandeling. Dat is vooral voor motorrijders heel belangrijk en zorgt voor extra veiligheid bij het rijden.
De prijzen voor de TRW remschijf zijn zeer matig. Een normale set remschijven voor een middenklasser begint bij ongeveer 30 euro. Bij deze prijzen zijn experimenten zoals het afdraaien en vlakken van een remschijf met slijtagesporen niet zinvol.
Houdbaarheid verlengen door intelligent rijden
De levensduur van een TRW remschijf kan door intelligent rijgedrag duidelijk worden verlengd. Het belangrijkste is, onnodige remhandelingen te vermijden. Door rijden met vooruitzicht en een gematigde rijwijze kan er al veel door de inzet van de motorrem bereikt worden. Het naar een lagere versnelling schakelen vertraagt het voertuig vanzelf al in veel situaties voldoende, zodat het trappen op de rem niet meer nodig is. Bij het wassen van de auto met een hogedrukreiniger is het spoelen van de TRW remschijf eveneens zinvol. Slijtsel en stof kunnen tot een afschurende smurrie vermengen, die aan de hoogbelaste onderdelen die remschijven nu eenmaal zijn, snel tot groeven kunnen leiden. Daarbij dient men er echter op te letten, niet de remklauwen te raken, omdat de dichtingen door de scherpe waterstraal schade kunnen oplopen.