Centrale deurvergrendeling voor jouw auto

Centrale deurvergrendeling Voor Top automodellen
- Centrale deurvergrendeling VOLKSWAGEN GOLF
- Centrale deurvergrendeling BMW 3-serie
- Centrale vergrendeling VOLKSWAGEN POLO
- BMW 5-serie
- Centrale deurvergrendeling OPEL ASTRA
- Centrale deurvergrendeling VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Centrale vergrendeling FORD FOCUS
- AUDI A4
- Centrale deurvergrendeling OPEL CORSA
- Centrale deurvergrendeling MERCEDES-BENZ C-Klasse
- Centrale vergrendeling AUDI A3
- FORD FIESTA
- Centrale deurvergrendeling BMW 1-serie
- Centrale deurvergrendeling VOLKSWAGEN PASSAT
- Centrale vergrendeling RENAULT CLIO
- MERCEDES-BENZ E-Klasse
- Centrale deurvergrendeling SEAT IBIZA
- Centrale deurvergrendeling SEAT LEON
- Centrale vergrendeling TOYOTA YARIS
- AUDI A6
Centrale deurvergrendeling defect? » Mankement herkennen • Reparatie • Handleiding voor vervanging
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening – een zegen voor autobezitters
's Nachts in onverlichte straten of op afgelegen plekken, gedachtenloos geparkeerde auto's of slordig afgesloten deuren: onvermoeibare dieven weten altijd hoe een achteloos neergezette auto te "kraken" is. Het is altijd vervelend voor de autobezitter wanneer de duidelijk zichtbare waardevolle zaken verdwenen blijken te zijn. Vroeger was het nogal omslachtig om elke afzonderlijke deur af te sluiten. De deur aan de bijrijderskant en de achterste deuren werden afzonderlijk vergrendeld en de bestuurdersdeur had dan ook nog eens een aparte sleutel. Tenslotte moest ook nog eens een mogelijke toegang tot het interieur via de achterklep worden gecheckt. De dagen van alle tijdrovende checks waren geteld toen centrale vergrendeling zijn intrede deed. Sindsdien hoeft alleen de bestuurdersdeur te worden vergrendeld om alle andere ingangen tot de wagen op slot te doen, inclusief de achterklep en de dop van de brandstoftank. Wat echter te doen wanneer de centrale vergrendeling het laat afweten? Kunt u dit probleem zelf oplossen? Of is de expertise van een garage onvermijdelijk?
Centrale vergrendeling met afstandsbediening: grote technologie op allerkleinste schaal
Het is altijd raadzaam de functie van de centrale vergrendeling goed te bestuderen. De meeste wagens hebben tegenwoordig centrale vergrendeling met afstandsbediening. Deze feature is technisch het nieuwste van het nieuwste en biedt de bestuurder extra comfort. Hoe functioneert de afstandsbediening? Simpel gezegd: het is ingenieuze technologie gepresenteerd op kleine schaal. De sleutelbos, of liever: de sleutel zelf bevat een kleine zender die wordt gevoed door een kleine knoopbatterijcel en reageert op de lichte druk van een vinger. Zo zendt hij een radiosignaal aan de ontvangermodulen in de autodeuren. Deze geven het signaal door aan de kleine elektromotoren in de deursloten, het slot van de kofferruimte en de brandstoftank.
Diefstal moeilijk gemaakt door intelligente codering
Theoretisch zou het kinderspel voor sluwe dieven moeten zijn om deze signalen af te vangen, ze op een computer op te slaan teneinde toegang te verschaffen tot de auto in kwestie. Om dit te vermijden, is de duplicatie van een sleutel bij de sleutelservice onmogelijk in geval van verlies. Het radiosignaal tussen sleutel en ontvangermodule wordt in de fabriek gecodeerd. Deze codering maakt het inbreken in de auto welhaast onmogelijk voor criminelen, laat staan het stelen ervan. Daarom kan in geval van sleutelverlies een vervangingssleutel enkel bij de autohandelaar of de fabrikant worden aangevraagd.
Defecte centrale vergrendeling: doe-het-zelfreparatie of een expert om hulp vragen?
Voor ervaren doe-het-zelver kan de reparatie van centrale vergrendeling simpel lijken, doch is het niet per se. Een algemeen mechanisch mankement kan misschien makkelijk worden verholpen; reparatie van het openingsmechaniek kan al heel wat moeilijker blijken. Hiervoor is doorgaans het verwijderen en de uiteindelijke installatie van de deurbekleding nodig. Ook vereisen de kleine, complexe componenten achter het deurpaneel specifieke expertise. Kapotte kabels zijn gauw gerepareerd of vervangen. Wanneer het echter onderhoud van de ontvangermodule betreft, kunt u beter om professionele hulp aan een competente automecanicien vragen. Heel belangrijk: de ontvanger moet compatibel met de onboard-elektronica zijn. Bovendien moet deze gecodeerd en vrijgegeven worden. Over het algemeen is het mogelijk centrale vergrendeling achteraf te installeren. Kwaliteit en prijs moeten serieus worden afgewogen. De installatie gaat gepaard met verwijdering van de deurbekleding en installatie van de kleine elektromotoren, die als ontsluitingsmechanieken werken, aan de interne beplating van de deur. De regeleenheid zit idealiter onder het dashboard geïnstalleerd. Een achterafinstallatie van centrale vergrendeling – in het bijzonder met afstandsbediening – vereist de juiste omgang met isolatie- en krimptangen, alsmede andere gereedschappen en tevens voldoende kennis van onboard-elektronica. Daarom is in geval van twijfel professionele ondersteuning van een expert de betere optie.
Wij leveren centrale vergrendeling snel en goedkoop voor bijna elke wagen
Voor uw reparatie heeft u altijd vervangingsonderdelen van topkwaliteit nodig, die wij van Auto-onderdelenExpert voor bijna elke automerk en -model snel, makkelijk en aan onverslaanbaar voordelige prijzen kunnen leveren. Wij verkopen exclusief originele vervangingsonderdelen en onderdelen van OEM-kwaliteit. Tenslotte is deze consequent vervolgde zakelijke filosofie de basis van onze goede naam waarop wij onze snelgroeiende klantenbestand bouwen. Vind de passende centrale vergrendeling voor uw auto snel en eenvoudig in ons ruim gesorteerd internetportaal. Centrale vergrendeling biedt meer dan slechts aanzienlijk comfort. Omwille van de bovenvermelde redenen verdient het veiligheidsrelevant aspect serieuze overweging.
Centrale vergrendeling: waarop u moet letten:
- Gerieflijke bediening en de zekerheid van vergrendeling van alle mogelijke toegang
- Grote technologie op kleine schaal
- Optionele DIY-installatie
- Kwaliteit is belangrijker dan de prijs