00#
60-5887

Motorblok (cilinderblok) voor uw voertuig

Voertuig selecteren
Zoeken
Motorblok (cilinderblok) - de best mogelijke kwaliteit van elk individueel product

Cilinder motorblok van toonaangevende fabrikanten

  • JP GROUP Motorblok (cilinderblok)
  • JAPANPARTS Motorblok (cilinderblok)
  • ASHIKA Motorblok (cilinderblok)
  • WABCO Motorblok (cilinderblok)
  • BF Motorblok (cilinderblok)
  • DT Spare Parts Motorblok (cilinderblok)
  • JAPKO Motorblok (cilinderblok)
  • AUGER Motorblok (cilinderblok)
  • Koop hier aan de beste prijs ET ENGINETEAM Cilinder motorblok
  • Koop hier aan de beste prijs MONEDERO Cilinder motorblok

Motorblok (cilinderblok) defect? » Mankement herkennen • Reparatie • Handleiding voor vervanging

De motor: zet uw wagen in beweging

De motor speelt een essentiële rol in de prestatie van een auto. Zijn grootte en opbouw zijn van wezenlijke invloed op het vermogen dat de motor kan leveren. Het maakt niet uit of u voor een benzine- of dieselmotor heeft gekozen. Veel mechanismen zijn in beide versies hetzelfde. Wij tonen u welke schade kan optreden in een automotor en hoe u dit kunt herkennen. Tevens bieden wij belangrijke en nuttige tips voor het onderhoud van uw motor zodat u langer van uw auto kunt genieten.

De motor: hart van de auto

Moderne motoren zijn ware wonderen der technologie en aan tal van andere onderdelen gekoppeld. De aansturing van de motor wordt voortdurend geoptimaliseerd; sensoren sporen gebreken in een vroeg stadium op. In een motor met zoveel mechanische en elektrische componenten kunnen schade en defecten optreden, vooral in moderne motoren: schaalverkleining en gebruik van turboladers kunnen het leven van een motor aanzienlijk inkorten. Bepaalde schade en fouten treden statistisch gezien vaker op dan andere.

Veel voorkomende defecten en schade

Bepaalde motorschade is typisch en treedt regelmatig op, onafhankelijk van de autofabrikant. Daaronder vallen:

  • benzine in de cilinders vanwege een kapotte injectiepomp
  • schade door oververhitting als resultaat van een defecte regeleenheid
  • defecte cilinderkoppakkingen
  • kapotte (gloei)bougie
  • lekkende cilinderkoppakking die olieverlies veroorzaakt
  • onderbroken kleppenregeling

Sommige schade kan niet gerepareerd worden. In dit geval is een complete motorvervanging de enige optie. Of dit economisch haalbaar is, hangt vooral van de auto en zijn leeftijd af.

Het motorstoringslampje brandt: wat betekent dit?

Dashboardlampjes die gaan branden zijn nooit een goed teken. Het onderscheid tussen twee signalen moet worden gemaakt: het lampje brandt onafgebroken of het knippert. Beide hebben hun eigen betekenis. Het motorstoringslampje dat ononderbroken brandt betekent een fout die opgeslagen is in het geheugen van de regeleenheid. Dit kan duiden op een buitengewoon hoge temperatuurwaarde van de lambdasensor of een waarschuwing van de roetdeeltjesfilter. Meestal kan dan gewoon verder worden gereden en de schade of fout later verholpen of gerepareerd. Een regelmatig knipperen van het motormanagementlampje is een echt waarschuwingssignaal. Er mag niet verder worden gereden en de auto moet zo gauw mogelijk worden stilgezet en gerepareerd. Het negeren van een dergelijke waarschuwing kan de motor permanente ernstige schade berokkenen.

Deugdelijk en veilig onderhoud van de motor

Behalve kleine reparaties en vervangingen is het heel belangrijk om uw motor te ontzien teneinde zijn de levensduur aanzienlijk te verlengen. Voor een lang motorleven dient u als volgt te handelen:

  • afzien van snel optrekken wanneer de motor koud is
  • tijdens het inrijden van de auto, doe het rustig aan tijdens de eerste 30 – 50 kilometer
  • vermijd te vaak rijden aan hoge toerentallen
  • let op geluiden uit de motor en reageer tijdig
  • wanneer u schade vermoedt, laat de wagen onmiddellijk nakijken. De meeste schade wordt alleen maar erger en duurder wanneer u dit uitstelt.

Olieverversing: essentieel voor een langer autoleven

Een regelmatige olieverversing is belangrijk voor de motor. Dit is de enige manier om te vermijden dat de olie verzadigd raakt met vuil, hetgeen een nadelig effect heeft op de motorprestatie. De interval voor olieverversing varieert van fabrikant tot fabrikant, maar ligt over het algemeen tussen de 10.000 en 30.000 km. Wanneer dit aantal kilometers niet wordt bereikt, dient de olie eenmaal jaarlijks te worden ververst.

De distributieriem

Zowel benzine- als dieselmotoren zijn voorzien van een distributieriem. Vanwege zijn constructie heeft deze een beperkte levensduur. Vervangingsintervallen variëren ook hier en liggen tussen de 60.000 en 120.000 km. In de meeste auto's zijn distributieriem en waterpomp met elkaar verbonden. Daarom worden deze onderdelen meestal tegelijkertijd vervangen.


Bestseller: de populairste artikelen in de hoofdcategorie
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinder motorblok DT Spare Parts 6.20121
  • Gewicht [g]: 26,5
  • Diameter [mm]: 63,2
  • Hoogte [mm]: 6
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinder motorblok 6.20121 goedkoop in originele kwaliteit
DT Spare Parts | 6.20121
5,83 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinderblok TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.10.021
  • Voor OE nummer: 130 015 0005
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinderblok 02.10.021 goedkoop in originele kwaliteit
TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
1,66 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw
Motorblok
Motorblok (cilinderblok) MONEDERO 10010000008
  • Materiaal: Gietijzer
  • Motorcode: MB OM457LA
  • Gewicht [kg]: 345
  • Conditie:  Geheel nieuw
Motorblok (cilinderblok) 10010000008 goedkoop in originele kwaliteit
MONEDERO | 10010000008
2698,03 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinder motorblok FEBI BILSTEIN 108123
  • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pakking
  • Gewicht [kg]: 0,138
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinder motorblok 108123 goedkoop in originele kwaliteit
FEBI BILSTEIN | 108123
44,50 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinderblok VAICO V10-7361
  • Inbouwplaats: voorkant
  • Materiaal: Plaatstaal
  • Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met asdichtring krukas
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinderblok V10-7361 goedkoop in originele kwaliteit
VAICO | V10-7361
143,19 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Motorblok (cilinderblok) ELRING 964.440
  • Diameter [mm]: 42,2
  • Hoogte [mm]: 11,7
  • Materiaal: ACM (Polyacryl-Rubber)
  • Bouwwijze afdichting: Metaal-elastomeer pakking
  • Goederentariefnummer: 8409919990
  • Conditie:  Geheel nieuw
Motorblok (cilinderblok) 964.440 goedkoop in originele kwaliteit
ELRING | 964.440
10,73 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinder motorblok BLUE PRINT ADJ136117
  • Materiaal: Aluminium
  • Gewicht [kg]: 0,584
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinder motorblok ADJ136117 goedkoop in originele kwaliteit
BLUE PRINT | ADJ136117
55,27 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinderblok MAXGEAR 18-0651
  • Materiaal: Kunststof
  • Gewicht [kg]: 0,101
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinderblok 18-0651 goedkoop in originele kwaliteit
MAXGEAR | 18-0651
16,12 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Motorblok (cilinderblok) TRUCKTEC AUTOMOTIVE 02.10.020
  • Voor OE nummer: 180 015 0805
  • Conditie:  Geheel nieuw
Motorblok (cilinderblok) 02.10.020 goedkoop in originele kwaliteit
TRUCKTEC AUTOMOTIVE | ...
2,92 €
(Prijs per stuk)
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinder motorblok DT Spare Parts 3.10090
  • Gewicht [g]: 3863
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinder motorblok 3.10090 goedkoop in originele kwaliteit
DT Spare Parts | 3.10090
484,43 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Cilinderblok SWAG 20 94 6051
  • Materiaal: Aluminium
  • Conditie:  Geheel nieuw
Cilinderblok 20 94 6051 goedkoop in originele kwaliteit
SWAG | 20 94 6051
80,36 €
Conditie:  Geheel nieuw
Omkastingsdeksel, moto...
Motorblok (cilinderblok) NTY BKO-ME-002
  • Materiaal: Kunststof
  • Serienummer: BKO-ME-002
  • Conditie:  Geheel nieuw
Motorblok (cilinderblok) BKO-ME-002 goedkoop in originele kwaliteit
NTY | BKO-ME-002
11,56 €
Conditie:  Geheel nieuw