Parkeerhulp (parkeersensoren) Voor Top automodellen
- Achteruitrijsensoren VOLKSWAGEN GOLF
- BMW 3-serie
- VOLKSWAGEN POLO
- BMW 5-serie
- Achteruitrijsensoren OPEL ASTRA
- AUDI A4
- VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- FORD FOCUS
- Achteruitrijsensoren OPEL CORSA
- AUDI A3
- MERCEDES-BENZ C-Klasse
- VOLKSWAGEN PASSAT
- Achteruitrijsensoren FORD FIESTA
- SEAT IBIZA
- BMW 1-serie
- RENAULT CLIO
- Achteruitrijsensoren RENAULT MEGANE
- MERCEDES-BENZ E-Klasse
- PEUGEOT 206
- VOLVO V70

Autolampen
(4758 artikelen)
Achterlichten
(10000 artikelen)
Sensoren
(10000 artikelen)
Slijtage indicator remblokken
(10000 artikelen)
Koplamp
(10000 artikelen)
Temperatuurvoeler (temperatuursensor)
(1728 artikelen)Parkeerhulp (parkeersensoren) defect? » Mankement herkennen • Reparatie • Handleiding voor vervanging
De actieve elektronische parkeerassistent PDC (Parktronic) wordt inmiddels voor elke wagen aangeboden, ook al maakt deze niet altijd deel uit van de standaarduitrusting. Niet alleen oudere personen horen tot de klantenkring. In de loop van de ontwikkeling hebben zich drie bouwvormen of varianten gevestigd. De ene techniek informeert de bestuurder akoestisch en met gekleurde signalen. Steeds populairder wordt het gebruik van camera's en ook een zelfsturend systeem. Combinaties zijn bijna altijd mogelijk.
Tot de eerste van deze technieken telde de PDC (Parktronic) met ultrageluid. In de bumper zijn sensoren geplaatst, die via ultrageluid hindernissen doorgeven. Omdat de sensoren niet heel breed kunnen meten, moeten er tot wel zes ingezet worden. Bij het wegrijden kan het gebeuren dat bepaalde hindernissen niet worden opgemerkt. Ook is een maximum snelheid van 20 km/u aangegeven. In de auto wordt de bestuurder met geluidssignalen en gekleurde verlichting geïnformeerd, hoe ver de dichtstbijzijnde hindernis verwijderd is. Een eendere techniek werkt met radar. Het voordeel hierbij is, dat er minder onderdelen nodig zijn, zodat het goedkoper wordt. Bovendien is radar ook bij grotere snelheid betrouwbaar. Radar beoordeelt echter dikke regendruppels en sneeuwvlokken als hindernissen, zodat het gebruik van deze methode afhankelijk van het weer is. Beide systemen kunnen met een camera worden gecombineerd, die vaak ook alleen wordt ingezet. De achterliggende ruimte wordt zoals met een grote-hoekspiegel goed zichtbaar zodat op de centimeter precies kan worden ingeparkeerd. De geïnstalleerde camera is klein en neemt weinig plaats in.
Tenslotte kan de auto aan een zelfsturend automatisch systeem worden toevertrouwd. Zodra de wagen naast of voor een parkeerplaats blijft staan, neemt deze PDC (Parktronic) met een elektromotor de sturing en het toezicht over. Alleen het gaspedaal en de rem moeten nog door de bestuurder worden bediend. Alle systemen zijn voor aanpassing achteraf geschikt. Deze en andere onderdelen kunnen te allen tijde in onze online shop bekeken en tegen gunstige voorwaarden besteld worden, zoals ook bijvoorbeeld een slang, spanarm, stofbeschermingsset, bumperdrager, deurhendel, enz.