Raamrubbers voor jouw auto
Raamrubbers Voor Top automodellen
- Raamrubbers VOLKSWAGEN GOLF
- Raamrubbers BMW 3-serie
- Raamrubbers VOLKSWAGEN POLO
- BMW 5-serie
- Raamrubbers OPEL ASTRA
- Raamrubbers VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Raamrubbers FORD FOCUS
- AUDI A4
- Raamrubbers OPEL CORSA
- Raamrubbers MERCEDES-BENZ C-Klasse
- Raamrubbers AUDI A3
- FORD FIESTA
- Raamrubbers BMW 1-serie
- Raamrubbers VOLKSWAGEN PASSAT
- Raamrubbers RENAULT CLIO
- MERCEDES-BENZ E-Klasse
- Raamrubbers SEAT IBIZA
- Raamrubbers SEAT LEON
- Raamrubbers TOYOTA YARIS
- AUDI A6
Raamrubbers defect? » Mankement herkennen • Reparatie • Handleiding voor vervanging
De sierstrip/beschermingsstrip was altijd aan de zijdeuren van de auto's aangebracht en bedoeld om te voorkomen dat open deuren van andere auto's een kras konden achterlaten wanneer deze geparkeerd staan. Lange tijd gebruikten bijna alle autoproducenten verchroomde strips, die op de deurplaat waren aangebracht. Aanvankelijk werd een draagrails vastgeschroefd, waarop de beschermingsstrip gestoken of geschoven werd. Discussiepunt was altijd de hoogte waarop deze strips moesten worden aangebracht. Omdat er voor zijdeuren geen norm bestaat, zit de meest blootstaande plek niet altijd op dezelfde hoogte. Een absoluut veilige bescherming kon een sier-/beschermingsstrip dus nooit bieden.
Later kwam daar nog eens bij, dat designers kritiek uitoefenden, zodat het onderwerp actueel werd. Het resultaat is, dat de sier-/beschermingsstrip lijkt te zijn verdwenen. In ieder geval is hij bij veel modellen niet meer te zien. Technici hebben echter eenvoudigweg de handelingswijze voor de bumper overgenomen. Zo kan een sier-/beschermingsstrip in plaats van uit metaal uit schuimrubber worden vervaardigd. In het metaal wordt het smalle oppervlak van schuimrubber voorzien, dat met een laag kunststof wordt bedekt. Dit kan vervolgens vlak in het metaal worden verwerkt en is na het aflakken niet meer te zien. Om esthetische redenen nemen sommige producenten weer hun toevlucht tot de chroomstrip, wanneer de trend hierom vraagt. Deze onderdelen zijn modeartikelen, die tegelijkertijd een beschermingsfunctie hebben. Vrienden van de chroomstrips of van kunststof in andere kleuren kunnen altijd de gewenste strip achteraf monteren.
Dit onderdeel wordt altijd met bevestigingsrail geleverd, die eenvoudig is aan te brengen. Hij kan oftewel worden geplakt, of er moeten schroefgaten worden geboord. In tijden van een nostalgische golf is er naar de ouderwetse sierstrip vaak weer vraag. Hij kan even snel weer worden gedemonteerd. Zoals elk ander onderdeel is ook de sier-/beschermingsstrip altijd heel voordelig on onze online shop verkrijgbaar, als ook veerpootlager, vouwbalg, generator (dynamo), interieurfilter en achterklep.