Bumperbalk voor jouw auto

Drager bumper Voor Top automodellen
- Bumperbalk VOLKSWAGEN GOLF
- Bumperbalk BMW 3-serie
- Dwarsbalk VOLKSWAGEN POLO
- BMW 5-serie
- Bumperbalk OPEL ASTRA
- Bumperbalk VOLKSWAGEN TRANSPORTER
- Dwarsbalk FORD FOCUS
- AUDI A4
- Bumperbalk OPEL CORSA
- Bumperbalk MERCEDES-BENZ C-Klasse
- Dwarsbalk AUDI A3
- FORD FIESTA
- Bumperbalk BMW 1-serie
- Bumperbalk VOLKSWAGEN PASSAT
- Dwarsbalk RENAULT CLIO
- MERCEDES-BENZ E-Klasse
- Bumperbalk SEAT IBIZA
- Bumperbalk SEAT LEON
- Dwarsbalk TOYOTA YARIS
- AUDI A6
Bumperbalk defect? » Mankement herkennen • Reparatie • Handleiding voor vervanging
Tot de meest stevige plekken van de carrosserie tellen alle delen van het chassis. Daarom is de voorkant van het chassis ook de ideale plaats om de bumperdrager aan te brengen. Bij aanrijdingen van de lichtere soort en andere botsingen kan een bumperdrager de carrosserie veel schade besparen. Wanneer bovendien de bumper een groot deel kan absorberen, blijven veel kleinere ongelukken bijna zonder gevolgen of kan de schade als gering worden beschouwd.
Oorspronkelijk bezaten autobumpers twee verankeringen, zodat de inwerkende kracht bij een botsing gehalveerd werd en over deze twee punten werd verdeeld. Een drager had dus twee punten, waar hij getroffen kon worden. Het ging dan wel om de gehalveerde kracht, toch kon schade aan de bumperdrager niet altijd worden vermeden. De bumpers zelf werden altijd beschadigd, ook al ging het slechts om deuken. De bumperdragers zijn vandaag de dag niet anders gevormd, maar dragen bumpers volledig. Daardoor wordt de kracht in de breedte verspreid en elk afzonderlijk punt aan de bumperdrager wordt nu met veel minder kracht getroffen. De uitwerkingen zijn overeenkomstig gering. Alleen wanneer een hindernis met een grotere dan stapvoetse snelheid getroffen wordt, zal ook de bumper blijvende sporen eraan overhouden. De drager wordt dan nog nauwelijks benadeeld. Een verzachtende werking heeft ook het schuim in het bumperelement, die absorberende werking bij zwakkere stoten absorbeert. Deze bouwvormen zijn sinds ongeveer 1990 op de markt en hebben zich tot op vandaag doorgezet.
Aan auto's van van een vroegere datum moet met de bouwwijze van toen rekening worden gehouden. Een opwaardering is technisch haalbaar, maar verandert het design. Voor de eigenaar van een oude wagen kan hiervan geen sprake zijn. Andere alternatieven zijn echter niet in de handel bekend. Beide bouwvormen staan een makkelijke vervanging toe, omdat de bevestiging eenvoudig blijft. Gunstig geprijsd zijn ook alle andere vervangingsonderdelen in onze online shop, zoals bijvoorbeeld oliefilter, slang, stoter/ - stang/- beschermingspijp, warmtewisselaar (radiateurkoeler), centrale vergrendeling, enz.